fbpx

Kjøpesenter Sønstebøtunet

Med Timegrip bruker vi bare en brøkdel av tiden på lønn enn det vi gjorde tidligere og det er enkelt å bruke.

Sønstebøtunet startet som en liten butikk for 90 år siden og er siden videreutviklet til et kjøpesenter med et areal på 7500m2. Vi er en totaldestinasjon med alle konsepter du trenger til hele familien. Alt fra sport, dagligvare, vinmonopol, klær til alle anledninger og det du trenger til hjemmet. Alle konsepter driftes av en og samme organisasjon, lokalt her hos oss.

Vi er et annerledes kjøpesenter midt i hjertet av Bø sentrum. Kun 5 minutter i bil fra Bø Sommarland.

Velkommen til en hyggelig handel hos oss.

Utfordringene

Vi har mange avdelinger og forskjellige butikker som vi både fører regnskap og kjører lønn for. Hele oppsettet vi hadde var veldig personavhengig og sårbart. Hvis en var syk så stoppet det hele opp. Vi brukte en blanding av timelister på papir og Excelark som det måtte mases og purres på, og vi brukte mye tid på det. Manuelle arbeidsplaner og vaktlister ble laget i Excel. Med medarbeidere på kryss og tvers i flere avdelinger og butikker var det veldig tungvint, og med liten kontroll.

Jeg var på jakt etter å få alt dette elektronisk for å fjerne sårbarheten i prosessene våre, og for å effektivisere driften vår. Vi så på mange systemer, men fikk ikke helt det vi følte vi trengte.  Vi tok så kontakt med Timegrip etter å ha snakket med Euroskokjeden som var veldig fornøyde med deres system.

Prosessen med Timegrip ble veldig spennende. Vi la frem behovene våre og følte oss umiddelbart forstått.

Timegrip hadde det meste på stell, og spesielt dette med sømløst å jobbe i forskjellige avdelinger, få timene riktig for medarbeiderne og kostnadene automatisk allokert på riktig kostsenter i lønn og regnskap.

Etter implementeringen av Timegrip bruker vi bare en brøkdel av tiden på lønn enn det vi gjorde tidligere.

Kanskje enda viktigere er den muligheten våre avdelingsledere har fått til å ta ansvar for alle timene.  En utfordring de har grepet med begge hender, og de gjør en fenomenal jobb med både bemanningsplaner og timer. Det er nesten som det har gått sport i det, en bevisstgjøring pådet å drive sin egen avdeling med muligheten til å løse sine egne problemer.

Nå når vi har drevet en stund med Timegrip. Timegrip øker verdien ytterligere gjennom å sammenligne historiske tall og budsjetter. Det hele blir så synlig, og det har spart oss for lønnskostnader, det er ikke tvil om det.

Timegrip app.

Mobilappen har involvert de ansatte i driften på en helt annen måte enn tidligere. De er nå helt oppdatert på hvor og når de skal jobbe. De ansatte er kanskje de som er mest fornøyde. De logger seg inn på en avdeling og ut på en annen, det funker veldig fint. De finner stor nytte i å ikke lenger måtte skrive egne timelister, det er veldig komfortabelt.

Med Timegrip Standard har vi stor fleksibilitet. Tjenesten kan tilpasses vår måte å beregne lønn på. Det er stor nøyaktighet på utregning av tillegg, overtid og pauser. Det er jeg veldig fornøyd med.

Timegrip Standard er enkel å lære seg og enkel å bruke. Jeg kjøpte et halvdags opplæringskurs med en Timegripinstruktør her hos oss for alle våre ansatte. Instruktøren kunne systemet godt, hun viste god forståelse for vår driftsform, og var flink til å tilpasse budskapet til de forskjellige rollene og brukernivåene våre.

Det hele fungerer godt, det flyter veldig godt, og gjør at vi kan bruke tiden vår på andre ting.

Anita Storhaug, Økonomi og Lønnsansvarlig  – Sønstebøtunet

Følg oss her:

www.visitbo.no/sonstebotunet