Peppes Pizza

Å få Timegrip i vår restaurant er en av de beste og enkleste forbedringene jeg har gjort i driften av Peppes Pizza Danmarksplass.

Vi er stolte over restauranten vår og mener i all Bergensk beskjedenhet at vi lager byens beste pizza. Vi elsker å gi våre kunder en god opplevelse, enten de besøker oss eller bestiller  hjemlevering. I teamet vårt prøver vi alltid å reflektere over dagen som er over, hva vi kunne gjort annerledes og hva vi kan forbedre til neste dag.

Timegrip er enkelt.

Timegrip er lett å ta i bruk både for de som planlegger, håndterer timer og for alle våre medarbeidere. Systemet er veldig intuitivt og lett å forstå med en enkel og tydelig brukermanual til hjelp.

Vi er mange unge og mange deltidsansatte her hos oss. Alle våre medarbeidere synes det var enkelt å lære seg tjenesten og appen. De unge er superfornøyd med appen, og de er jo de mest kravstore. Det at vi nå har digital og automatisk personalliste sparer oss for mye manuell registrering . Det er null stress nå som alle medarbeidere kan fremvise denne til myndighetene om de skulle komme på kontroll.

Økonomi.

Jeg legger inn salgsprognoser og kommer kjapt frem til hva bemanningen bør være. KPI`er og timeantall per dag fremstilles automatisk. Jeg har blitt kvitt mange manuelle verktøy og har økonomisk styring tidligere med mye mindre tidsbruk enn før.

Jeg får mye mer økonomisk kontroll ut av arbeidet jeg gjør med planlegging av vaktlister nå som jeg har alle funksjoner jeg trenger i ett system.

Bemanning.

Timegrip passer godt for restaurantdrift og gjerne i kombinasjon med take away, uteservering og hjemlevering med egne sjåfører slik vi har det. Det har blitt mye lettere å planlegge faste skiftordninger til ulike grupper og roller eller oppgaver i restaurantdriften. Jeg kan også med noen enkle koder gi ansvar for ulike soner i restauranten eller til inne- og uteservering på hvert enkelt skift.

I restaurantdrift er det store svingninger som det må reageres på hurtig på. Været endrer seg eller at vi går fra en vanlig helg til langhelg. Med Timegrip kan vi reagere hurtig på slike endringer.

Ledige vakter publiseres enkelt ut i appen, enten rett fra lederappen eller fra desktop tjenesten. Jeg får raskt dekket inn ledige skift ved oppbemanning eller  korttidsfravær jeg må få dekket inn.

Timelister og fraværshåndtering.

Alle mine medarbeidere sjekker inn og ut fra appen. Timelistene er tilgjengelige i Timegriptjenesten for behandling, mye raskere og mer nøyaktig. Autojusteringen i tjenesten gjør at jeg nesten ikke må behandle timene i det hele tatt, og det at mine medarbeidere kan skrive kommentarer på sine timelister gir meg utrolig mye lederstøtte i behandlingen av disse.

Timer er ferskvare og bør behandles med en gang. Hos oss behandles alle timene daglig, og da er alle medarbeidernes timelister også ute i appen. Dette skaper en ro og sikkerhet for de ansatte at de ser hva de har av timer til utbetaling. Dette fører til at alle stoler på hverandre, både vi i ledelsen og alle medarbeiderne våre.

Lønn og ansettelser.

Jeg bruker mye mindre tid på lønn enn før. Alle timene ligger ferdig behandlet og klar for eksport til lønnssystemet når perioden er over. Jeg har også full kontroll på alt sykefravær, og får støtte av tjenesten til å håndtere dette.

I perioder med mye rekruttering og ansettelser er det helt supert å ha all håndtering av ansettelser elektronisk i Timegrip, og alle kontrakter lagres der. Kort og godt alt på ett sted, det blir ikke enklere enn det.

Rune Stamnes, Daglig Leder Peppes Danmarksplass.

Følg oss her:

https://www.facebook.com/PeppesPizzaDanmarkskrysset/

https://www.peppes.no/

https://www.instagram.com/PeppesNO/